Deprecated: Η συνάρτηση WP_Dependencies->add_data() κλήθηκε με όρισμα που είναι παρωχημένο από την έκδοση 6.9.0 και μετά! IE conditional comments are ignored by all supported browsers.. in /home/bkcorfu24t/public_html/wp-includes/functions.php on line 6131

Deprecated: Η συνάρτηση WP_Dependencies->add_data() κλήθηκε με όρισμα που είναι παρωχημένο από την έκδοση 6.9.0 και μετά! IE conditional comments are ignored by all supported browsers.. in /home/bkcorfu24t/public_html/wp-includes/functions.php on line 6131
Αυτόνομο minivan στη Γιοκοχάμα – Τι δοκιμάζει η Nissan πριν το FY2027

Αυτόνομο minivan-pilot στη Γιοκοχάμα: Τι δοκιμάζει πρακτικά η Nissan

minivan pilot

Η Nissan κάνει το επόμενο βήμα προς την πραγματική αυτόνομη κινητικότητα, λανσάροντας ένα δίμηνο πιλοτικό πρόγραμμα αυτόνομων minivan στη Γιοκοχάμα, με στόχο να δοκιμάσει πώς ανταποκρίνεται η τεχνολογία της στις πραγματικές συνθήκες κίνησης μιας μεγάλης ιαπωνικής πόλης.
Το πρόγραμμα αυτό, που εντάσσεται στη στρατηγική «Nissan Ambition 2030», αποτελεί προοίμιο της εμπορικής διάθεσης αυτόνομων υπηρεσιών μετακίνησης από το FY2027.

Περιεχόμενα

Ο στόχος του πιλοτικού προγράμματος

Η δοκιμή, που ξεκινά στα τέλη Νοεμβρίου 2025 και θα διαρκέσει δύο μήνες, δεν είναι απλώς ένα τεχνολογικό επίτευγμα. Είναι μια προσομοίωση λειτουργίας στόλου που θα επιτρέψει στη Nissan να κατανοήσει:

  • πώς συμπεριφέρεται το σύστημα αυτόνομης οδήγησης σε αστικό περιβάλλον,
  • πώς αντιδρούν οι επιβάτες και οι περαστικοί σε ένα όχημα χωρίς οδηγό,
  • και ποιες ρυθμιστικές και πρακτικές προσαρμογές απαιτούνται πριν τη μαζική υλοποίηση.

Η περιοχή δοκιμών επιλέχθηκε στρατηγικά: βρίσκεται στο Yokohama Minato Mirai, έναν χώρο με πυκνή κυκλοφορία, πεζούς, ποδήλατα και τουριστική δραστηριότητα – το ιδανικό σκηνικό για να φανεί αν η τεχνητή νοημοσύνη της Nissan μπορεί να «διαβάζει» σωστά το χάος της πόλης.

Τα οχήματα: Αυτόνομα minivans με τεχνολογία ProPILOT AI

Η Nissan χρησιμοποιεί minivans ειδικής διαμόρφωσης, εξοπλισμένα με την πιο εξελιγμένη εκδοχή του ProPILOT Assist, ενισχυμένη από τεχνολογία AI Wayve, κάμερες 360°, LiDAR, ραντάρ και συστήματα GPS υψηλής ακρίβειας.

Τα οχήματα αυτά έχουν τη δυνατότητα να κινούνται χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση μέσα στην προκαθορισμένη ζώνη, ενώ ένας επιτηρητής ασφαλείας παραμένει εντός για τυχόν έκτακτες παρεμβάσεις.

Η οδήγηση περιλαμβάνει:

  • στάσεις και εκκινήσεις σε σημεία επιβίβασης,
  • αλλαγές λωρίδας,
  • αντιδράσεις σε πεζούς ή ποδηλάτες,
  • και ελιγμούς αποφυγής σε απρόβλεπτες συνθήκες.

Το πραγματικό «τεστ»: από την τεχνολογία στην καθημερινότητα

Η Nissan δεν δοκιμάζει μόνο την τεχνολογία δοκιμάζει την εμπειρία.
Στόχος είναι να κατανοηθεί πώς θα ενταχθεί ένα αυτόνομο όχημα στη ρουτίνα της πόλης, και πώς θα γίνει αποδεκτό από το κοινό.

Στο πλαίσιο του προγράμματος:

  • Καταγράφονται αντιδράσεις πολιτών, πεζών και οδηγών,
  • Εξετάζεται η ακρίβεια του mapping σε δρόμους με διαφορετικά επίπεδα φωτισμού, σήμανσης ή καιρικών συνθηκών,
  • Και αξιολογείται η αξιοπιστία του στόλου σε 24ωρη βάση.

Όπως ανέφερε εκπρόσωπος της εταιρείας, «Δεν μας ενδιαφέρει απλώς να αποδείξουμε ότι το όχημα μπορεί να κινηθεί μόνο του. Θέλουμε να αποδείξουμε ότι μπορεί να λειτουργήσει αξιόπιστα, σε πραγματικές συνθήκες, για πραγματικούς ανθρώπους.»

Συνεργασίες και τεχνολογικό υπόβαθρο

Το project εντάσσεται στο δίκτυο συνεργασιών της Nissan με Wayve (UK), DeNA και τοπικούς παρόχους υποδομών μεταφορών, προκειμένου να δημιουργηθεί ένα οικοσύστημα αυτόνομης μετακίνησης.

Η τεχνολογία AI που χρησιμοποιείται βασίζεται σε machine learning και data-driven driving models, τα οποία βελτιώνονται συνεχώς μέσω της ανάλυσης πραγματικών δεδομένων από τις διαδρομές.

Παράλληλα, η Nissan εφαρμόζει:

  • Cloud-based σύστημα παρακολούθησης στόλου,
  • Real-time data sharing μεταξύ οχημάτων,

Και αναλυτική αξιολόγηση συμβάντων για να διαπιστωθεί πώς η AI αντιδρά σε «γκρίζες» καταστάσεις (όπως πεζοί που διασχίζουν εκτός διάβασης ή απρόβλεπτες αλλαγές σήμανσης).

Από το ProPILOT στα αυτόνομα δίκτυα

Το πρόγραμμα στη Γιοκοχάμα λειτουργεί ως προθάλαμος για την επόμενη γενιά ProPILOT, η οποία θα περάσει από την ατομική οδήγηση στα αυτόνομα δίκτυα κινητικότητας (Autonomous Mobility Services).

Η Nissan σχεδιάζει να αξιοποιήσει την τεχνογνωσία του πιλότου για:

  • αυτόνομα ταξί ή shuttle υπηρεσίες,
  • έξυπνα minivans για μικρές διαδρομές,
  • και οχήματα κοινής χρήσης (shared EVs) σε πανεπιστημιουπόλεις ή εμπορικά κέντρα.

Μέχρι το FY2027, η εταιρεία στοχεύει να έχει έτοιμο ένα λειτουργικό εμπορικό μοντέλο για υπηρεσίες αυτόνομης μετακίνησης σε Ιαπωνία και, στη συνέχεια, σε άλλες ασιατικές αγορές.

Τι σημαίνει στην πράξη

Η πιλοτική λειτουργία δεν αφορά μόνο την τεχνολογία, αλλά τη μετάβαση από τα ADAS συστήματα σε πλήρη αυτονομία. Η Nissan επιχειρεί να διαμορφώσει ένα πλαίσιο εμπιστοσύνης τόσο τεχνικά όσο και κοινωνικά. Αν το πρόγραμμα πετύχει, θα ανοίξει ο δρόμος για το πρώτο αυτόνομο σύστημα μαζικής μεταφοράς με ηλεκτρικά οχήματα στην Ιαπωνία.

Η δοκιμή των αυτόνομων minivan στη Γιοκοχάμα είναι ίσως το πιο σημαντικό βήμα της Nissan μετά το Leaf. Δεν πρόκειται απλώς για έναν πειραματισμό, αλλά για ένα ρεαλιστικό “crash test” της αυτόνομης οδήγησης στην πράξη. Σε δύο μήνες λειτουργίας, η εταιρεία θα συλλέξει τα δεδομένα που θα καθορίσουν πώς θα κινηθεί η παγκόσμια στρατηγική της στην εποχή των Autonomous Mobility Networks.

Αν όλα πάνε σύμφωνα με το σχέδιο, τότε από το FY2027 η Γιοκοχάμα θα είναι η πρώτη πόλη όπου το μέλλον των μετακινήσεων θα κυκλοφορεί χωρίς οδηγό — αλλά με απόλυτη καθοδήγηση από την τεχνολογία της Nissan.